Je Fotografie Skills Opkrikken?!

21 juli 2017


Is het voor jou ook tijd om dat ene stapje hoger op te gaan in de fotografiewereld? Vandaag heb ik een aantal tips die jou misschien wel kunnen helpen. Ik wil niet gelijk zeggen dat ik een professional ben op dit gebied maar ik kan wel duidelijk verbetering merken.



Ik ben iemand die graag creatief bezig is en dat doe ik dan ook vaak. Maar wanneer ik lang met het zelfde bezig ben gaat het me vervelen. Zo ben ik vroeger tig keer aan een dagboek begonnen maar, helaas, heb ik deze nooit afgemaakt. Daarom vind ik het best wel een prestatie van mezelf dat ik nu al anderhalf jaar bezig ben met bloggen. Wel ben ik altijd weer bezig met nieuwe dingen en dat is ook de reden dat ik fotografie zo leuk vind!


Met fotografie kan je alle kanten op en je kan er echt helemaal je eigen draai aan geven. Zo kan ik zelf dus echt merken dat ik zo erg veranderd ben op het gebied van fotografie. HIER vind je zo ongeveer de eerste foto's die ik maakten toen ik begon met fotograferen. Nu zie je mij toch echt wel andere foto's maken.

@Instagram

Instagram is je grootste vriend en tegelijkertijd ook je grootste vijand. Sinds een tijdje kan je via Instagram collecties maken. GEBRUIK DIT! Maak een mapje en plaats hier elke foto die je aanspreekt in dit mapje. Eens geen inspiratie? Zoek dat mapje op en laat je hoofd weer even volstromen met ideeën. Neem even de tijd en je  komt vast wel weer met een leuk idee op de proppen.
Maar zoals ik ook al zei Instagram kan ook je grootste vijand worden. Laat je niet kleineren door al die perfecte foto's en al die prachtige feeds. Je moet je laten inspireren maar probeer altijd bij jezelf te blijven en je eigen stijl te vinden. Niemand zit op een tweede Brandon Woelfel te wachten. Misschien zijn je foto's niet zo (mooi) als die van Brandon maar jij bent uniek op je eigen manier. Maak daar gebruik van!


Try Again

Ben je ergens een toffe foto tegen gekomen waar heel origineel met het licht is gespeeld? Wees niet bang dat jij dit niet kunt maar probeer het zelf eens. Misschien lukt het niet in een keer maar blijf proberen. Wie weet ontdek je zelfs wel weer iets compleet anders. Zet gewoon het nummer van Chef'special op repeat and there you go!

Tutorials

Zelf kijk ik de laatste tijd ook steeds meer tutorials en dan vooral de Edit Tutorials. Zo vind ik bijvoorbeeld Mangostreet een erg fijn kanaal met prachtige tutorials. Ze leggen alles erg duidelijk uit en doen alles op hun eigen manier. Na het kijken van die video's zit ik altijd weer vol met een aantal leuke ideetjes. Maar ook de video's van Jessica Kobeissi zijn leuk om te kijken en geeft je weer nieuwe inspiratie en informatie. Het kijken van tutorials kan je echt vooruit helpen en je ergens een hele andere blik op laten werpen.

Tools

Ooit ergens gezien/gelezen dat iemand een cd gebruikte in zijn foto? Of dat fairy lights voor een mooi bokeh effect zorgt? Nou hoe leuk om dit zelf onder de knie te krijgen? Het kan je foto echt weer een totaal ander effect geven en zo leer je weer nieuwe dingen. Dus pak een keer die cd erbij en plaats hem onder je lens, gebeurd er wat? Ik zelf vind het ook heel leuk om nieuwe tools en props te gebruiken bij mijn foto's en zo leer je ook weer.


Veel tips waren het niet maar ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. Ik zelf ben ook nog steeds lerende maar vind het wel heel leuk om dit proces samen met jullie te doen! Zo merk ik dan ook dat mijn blog steeds meer om fotografie begint te draaien. Waar het in het vroege begin vooral over Fashion en Tekenen ging ben ik nu ook erg vaak bezig met Fotografie. Ik hoop dat jullie dat een beetje leuk vinden want zelf ben ik er wel erg enthousiast over!

Ik heb trouwens een nieuwe mobiel! Volgende week zal ik hier wat meer over vertellen.

Liefs,
Roos

1 opmerking

  1. Ik had er eigenlijk nog nooit aan gedacht om zo'n kanalen op youtube te volgen. Hele nuttige tip voor mij dus! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© So It's Rose. Design by Fearne.