Blogger? Fotograaf? Ik zoek jou!

12 december 2016


Bij elke foto die je tegen komt vraag je jezelf vaak wel wat af. Bij de foto hierboven kun je denken dat je de bewerken erg goed gelukt vindt of wat voor vreemd kind daar aan d'r haar aan het ruiken is. Of je scrollt er alleen een keer overheen en je ziet dat ik het ben. Vorige week schreef ik ook al iets over foto's en daar wil ik vandaag weer een beetje mee verder. Alleen wil ik het vandaag of een ideetje van mij hebben.


Degene die bijna dagelijks wel tv kijken en een beetje interesse in fotografie hebben kennen vast het programma Het Perfecte Plaatje wel. Waarin een aantal amateur fotograven een opdracht krijgen en degene met de laagste punten er telkens uitvliegt waardoor er 1 winnaar overblijft. Nu vindt ik dus echt erg leuk om te kijken en volg het dan ook helemaal.


Iedereen vat een opdracht weer anders op. Het idee van de foto hierboven zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat er iemand erg verdrietig is. Of juist een iemand die net door de regen heen heeft gefietst en zich lekker dik heeft aangekleed. En misschien heb jij zelf weer een totaal ander idee. Dat vindt ik dus 1 van die mooie dingen aan fotografie maar eigenlijk gewoon alle kunstvormen. Iedereen valt iets anders op dan de ander en iemand kan een het helemaal bagger vinden of juist heel erg gaaf.

Nu lijkt het mij dus ook erg tof om iets soortgelijks op te zetten maar dan niet voor BN'ers maar gewoon voor ons bloggers. Het is maar een ideetje misschien is er wel helemaal niemand die hier oren naar heeft en dan gaat het gewoon over. Anders lijkt het mij wel erg leuk om samen een leuk projectje op te zetten.


Amateur fotograve of juist echte professionele stuur me een mailtje en misschien kunnen we hier wel iets leuks van maken? Ik bedoel maar, kijk maar eens naar mijn foto's echt geen hele hoge kwaliteit maar ik vindt het gewoon leuk om te doen. Nu vraag ik me dus echt af of heir überhaupt wel mensen op gaan reageren, het lijkt me gewoon heel tof als dit doorgaat. Deze week ga ik ook gewoon een aantal mensen een mailtje sturen en dan hopen dat we een team bij elkaar krijgen! Als jij nog iemand weet laat het diegene dan ook weten en stuur mijn emailadres soitsrose@gmail.com .

De foto's die er deze keer weer bijstonden zijn een lekker bij elkaar geraapt zooitje. Maar met die laatste foto ben ik toch best een beetje blij. Nooit gedacht dat het me toch nog half zou gaan lukken.
Liefs,
Roos

25 opmerkingen

  1. Wat een leuk idee! Ik zou graag meedoen, maar kan ik dat gewoon vanuit Leipzig doen dan? Of wil je bloggers face-to-face ontmoeten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk sowieso dat face-to-face wat lastig wordt dus dat zou prima kunnen!

      Verwijderen
  2. Oooh wat een leuk ideetje!!! (Ik woon wel in Belgie...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik denk dat de helft van mij lezers uit België komen... Dus dta moet goed komen.

      Verwijderen
  3. Dat lijkt me echt een super vet idee! Mooie foto's trouwens ooh en ja, ik woon ook in België. Laat maar weten of dat probleem is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me ook mega leuk om aan mee te doen! En oh, ik woon ook in België (:

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh ontzettend gaaf idee! Ik doe ook erg graag mee (tenzij het inderdaad face-to-face is). Ik woon namelijk in Friesland, dus dat is een klein probleempje. Ik hoor graag van je!
    Liefs,
    Elles

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat een leuk idee Roos!! En die laatste foto, wat mooi!! Hoe heb je dat gedaan? Ik weet niet of het me telkens lukt om de opdracht voor een bepaalde tijd af te krijgen (school enzo..) en of het uberhaupt wel lukt aangezien ik ''anoniem'' ben..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is een geheimpje, grapje hoor. Via Befunky de foto's samengevoegd. Het lijkt me wel heel leuk als je mee zou doen!

      Verwijderen
    2. Ja het lijkt me ook leuk! In welke periode wil je dit gaan doen? En weet je ook ongeveer hoeveel tijd je dan krijgt voor een opdracht? Of moet je dit nog allemaal bedenken? Laat me maar weten! Je mag alle info ook wel mailen!

      Liefs,

      Verwijderen
  7. Wat leuk dat je dit gaat doen! Ik heb er niet zoveel tijd voor maar hoop dat je een leuk team bij elkaar krijgt! Die laatste foto is heel leuk bedacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee, ik zou graag meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Roos! Wat een gaaf idee! Ik zou dan ook maar al te graag meedoen, alleen één probleempje; ik heb meer met schrijven (en bloggen :)) dan met fotograferen. Meestal maak ik foto's voor bij een blogpost, maar daar blijft het ook wel bij. Ga je er een soort blogbattle van maken? Dat je een opdracht geeft, voor een gave blogpost en mooie foto's erbij of ga je echt alleen focussen op het fotograferen? Een beetje een lange reactie, maar alleen maar interesse, haha :)
    Groetjes,
    Luna.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat natuurlijk wel echt om de foto's maar op je blog kun je natuurlijk wel een beetje meehelpen met vertellen waarom jouw foto nou zo goed is en een beetje uitleggen wat er precies te zien is.

      Verwijderen
  11. Supertof idee! Ik doe graag mee ��. Lijkt me leuk om meer met mn camera te gaan doen!
    X Imke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hee roos❤ ik ben geen blogger maar dat wist je al denkt ik❤ ik zou je wel ergens mee willen helpen en ik vind foto's maken heel erg leuk! het hoeft niet is maar een voorstel (en bij ons kan het natuurlijk wel face to face) xx tamara

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© So It's Rose. Design by Fearne.